اما بالاخره علم پزشکی این مشکل را نیز حل کرد و دوستان مخترع با ابداع شیوه چاپ قلب، کار را به صورت ریشه ای و اساسی حل و فصل کردند. اسناد پزشکی به روایت جراید
ماه گذشته، محققان دانشگاه لوئیزویل اعلام کردند که به زودی ممکن است در آستانه ایجاد یک قلب سه بعدی چاپی باشند؛ آنچه از آن تحت عنوان "قلب زیست مصنوعی" یاد میکنند.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از نیوزویک، این تیم به رهبری زیست شناس سلولی استوارت ویلیامز، از سلولهای زنده بدن یک بیمار پیوند قلبی در ترکیب با مواد مصنوعی برای ایجاد یک قلب سه بعدی چاپی استفاده خواهد کرد.
آنتونی آتالا ، مدیر موسسه ویک فورست، میگوید این نوع ترکیب چاپی سه بعدی میتواند انقلابی را در ادغام اندامهای پیچیده در بدن بیماران پیوند عضوی ایجاد کند. منافع بالقوه آن قابلیت دسترسی و در دسترس بودن آن است؛ بیماران بیشتری به این عضو حیاتی دسترسی خواهند داشت. در چنین شرایطی احتمال شکست عملهای جراحی نیز کاهش مییابد و به احتمال کمتری بیماریهای مشترک انتقال خواهد یافت. این فرآیند شامل گذاشتن چندین لایه از مواد به منظور ایجاد یک شیء سه بعدی است. و این میتواند تقریبا برای تولید هر چیز قابل تصوری مورد استفاده قرار بگیرد، و پیامدهای پزشکی مثبت آن حیرتآور است! در حالی که استفاده از اندامهای چاپی میتواند برای بیماران بسیار حیاتی باشد، جذابیت استفاده از آن نیز سوی دیگر قضیه است. منبع: مجله هفتگی نیوزویک
از آنجایی که قلب یکی از اندام های بدن است که بی وقفه در خدمت رسانی است، ما نیز در این راستا چند رهنمود ارائه می کنیم:
الف) طرح تعویض قلبهای فرسوده: در راستای تکمیل طرح سلامت همگانی پیشنهاد می شود طی یک فراخوان همگانی تعویض قلب های فرسوده آغاز شود. اولویت هم با افرادی باشد که طی این سالها با رانت خواری و گران فروشی و احتکار خون ملت را در شیشه کرده و سنگدل شده اند!
ب) چاپ قلب در کمتر از 18 دقیقه: قدیم تر ها که هنوز دوربین دیجیتال اختراع نشده بود و عکس ها روی کاغذ چاپ می شدند، روی بسیاری از مغازه های عکاسی عبارت« چاپ عکس در کمتر از 18 دقیقه» به چشم می خورد. با فراگیر شدن این برنامه از این پس روی سر در برخی مطلب اطبا در کنار سوراخ کردن و شستشوی گوش، ختنه و انجام اعمال جراحی سراپایی باید عبارت «چاپ قلب در کمتر از 18 دقیقه» نیز درج شود.
پ) تغییر سایز قلب: یکی از عمده مشکلات برخی افراد مثل همین عمو سیفی خودمان به چشم برادری حجم کم دل شان است که نمی دانند دوستان جانی مثل حقیر را کجای دلشان جا دهند. ( جانی به معنای آدمکش نیست یعنی عزیز تر از جان) فلذا پیشنهاد می شود موقع چاپ قلب برای این افراد یک مقدار فونت را درشت تر بگیرند! خداوند به ایشان وسعت دهاد...
شاید عده ای از دوستان بر این عقیده باشند که اساسنامه و قوانین آزاد سازی نرخ بلیط هواپیما نهایی شده و به سازمان های ذیربط هم ارسال شده است. اما خدمت این دوستان باید عرض کنیم باب ویرایش یکی از ابوابی است که همواره باز است.( سایت رفاهی دات آی ار که نیست امکان ویرایش وجود نداشته باشد. بله چی شده؟ دوستان از اطاق فرمان اشاره می کنند، امکان ویرایش در سایت رفاهی هم فراهم شده است!)
فلذا نکات تکمیلی و آخرین ورژن یا به قول بچه های فرهنگستان آخرین نسخه از رهنمود هایمان را منطبق بر قوانین سازمان های بین المللی هوایی و ایر لاین های معتبر به حضور تقدیم می داریم:
الف) هواپیمای خطی: بر اساس شواهد موجود و اسناد تاریخی چهل سال قبل شهردار لندن از مدل ترافیکی خطی تهران ( همان مینی بوس های دروازه غار و پامنار) الگو برداری کردند. اتفاقاً خوب هم جواب داد. پیشنهاد می شود در کنار پرواز هواپیماهای غول پیکرِ ایرلاین های عریض و طویل، چهار تا هواپیمای خطی هم بپرند. حالا در مهر آباد جا نبود فرودگاه قلعه مرغی خلاصه یک گوشه کناری را به این هواپیما ها اختصاص بدهیم تا به ظرفیت ناوگان هوایی افزوده شود.
ب) امکانات ویژه: امروزه افراد زیادی هستند که علاقه مند هیجان و سرعت و افعال محیر العقول هستند. پرواز های خاصی برای این بزرگواران با آپشن های مختلف در نظر گرفته شود تا با پرداخت هزینه مربوطه از این خدمات استفاده کنند. مثل ورد به کابین خلبان، نشستن جای خلبان، دست گرفت فرمان هواپیما، لایی کشیدن، بوق زدن و قس علی هذا ...
پ) استفاده از فیلتر هوا: شاید برای بسیاری از افراد( علی الخصوص نسل جوان) استفاده از چهار پایه یا فیلتر هوا در ناوگان حمل و نقل کمی غریب باشد. اما دوستان مسن تر به خاطر دارند که تا چند سال قبل که جمعیت خودرویی کشور مثل تخم ترتیزک رشد نکرده بود، رانندگان محترم مینی بوس در راهرو وسط مینی بوس چهار پایه یا فیلتر هوای کامیون می گذاشتند تا ملت سرپا مسافرت نکنند( در آن ایام کمربند خودرو جزو وسایل زائد محسوب می شد!)
پیشنهاد می شود به منظور ایجاد رزونانس قیمتی و افزایش ظرفیت ناوگان هوایی از این چهار پایه ها و فیلتر هوا در راهرو هواپیماها علی الخصوص هواپیمای های خطی استفاده شود. فقط کافی است یک مقدار فاصله صندلی ها را جمع و جور تر کنیم و مسافران کمی مهربان تر بنشینند.
ت) پذیرایی در هواپیما: الان دانشمندان در حال بررسی کاهش وعده های غذایی از سه به دو هستند؛ در ثانی نیمی از ملت هر روز چند ساعت راجع به رژیم های لاغری مقاله می خوانند و روی این دستگاه های ترد میل بالا پائین می پرند. بنابراین اگر در این یکی دو ساعت پرواز چیزی نخوردند، به جایی بر نمی خورد. توصیه می شود ایر لاین ها دور پذیرایی را خط بکشند و قیمت ها را کمی پائین تر بیاورند. نهایت این است که آخر هواپیما یک بوفه ای چیزی راه اندازی کنیم تا علاوه بر اشتغال زایی، چیپس و پفکی که صدا و سیما شبانه روز تبلیغ می کند، در هوا هم به فروش برسد!