طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

حل مشکل استقلال و پرسپولیس با سیمیلاتور!


چند روزی بیشتر تا آغاز مهمترین رویداد فوتبالی در دنیا یعنی جام جهانی برزیل نمانده است و مردم بی صبرانه منتظر رویارویی دلاور مردان ما با اسطوره های فوتبال هستند و ملی پوشان هم کماکان با همان 23 دست گرمکن در آفریقای جنوبی مشغول تمرین هستند! ( ما متوجه نشدیم مگر هر نفر چند دست گرمکن می تواند بپوشد که جناب کروش ناراحت است. این عمو سیفی ما یک گرمکن دارد که مربوط به دوره سربازی ایشان است ولی هنوز در مسابقات بین مدارس با همان درون دروازه می ایستد!) بگذریم ... با توجه به شرایط موجود و جو فوتبالی که در جامعه راه افتاده، اگر هر از گاهی به صورت خارج از نوبت هم به فوتبال بپردازیم جای دوری نمی رود و عین صواب است. راستش را بخواهید این روز ها شفاف سازی در قراردادهای فوتبال، بررسی اسناد مالی باشگاه ها، اعلام ریز قرارداد بازیکنان، خصوصی سازی فوتبال و سایر مخلفات ریز و درشت فوتبال، نقل محافل ورزشی و غیر ورزشی شده است و ملت می خواهند بدانند استقلال و پرسپولیس کی خصوصی می شوند و بالاخره کسی می تواند جلوی قرار دادهای نجومی بازیکنان و مربیان را بگیرد یا خیر و سوالاتی از این قماش...
هر چند عزیزان در ابتدا معتقد به شفاف سازی بودند ولی هنوز اتفاقی رخ نداده دوباره ما نامحرم شدیم. به عنوان تیم پرسپولیس را به اسپانسری سپرده اند که اسم ندارد و فقط پول می دهد و یا کل بودجه ورزش مملکت در سال جاری 150 میلیارد تومان است و بدهی استقلال و پرسپولیس هم تقریباً در همین حد!
البته دوستان وزارت ورزش مصر هستند که هر چه سریعتر فوتبال این مملکت را سر و سامان بدهند، ولی ما معتقدیم عجله کار شیطان است و به قولی از ازل تا به ابد فرصت مسئولان است!
علی ای حال با عنایت به اینکه روش های موجود در حل مشکل تیم های دولتی علی الخصوص استقلال و پرسپولیس کارساز نیست، چد پیشنهاد کارگشا به حضور معروض می داریم:
الف) انصراف هواداران به نفع ورزش: چند روز قبل مشاور معاون اجرایی رئیس جمهور اعلام کرد دولت بنا دارد تا به صورت مجدد با تشکیل نوعی دیگر از کمپین و ایجاد تشکل‌هایی مثل میهن یاران محیط زیست، میهن یاران آموزش و یا میهن یاران سلامت، بار دیگر از مردم برای انصراف از دریافت یارانه نقدی دعوت کند. پیشنهاد می شود این لابلا یک تشکل میهن یاران سرخابی ها تشکیل شود تا افرادی که دوست دارند به صورت مستقیم از این دو تیم حمایت کنند، دست به کار شوند. بالاخره این تیم ها مدعی هستند روی هم 50 میلیون هوادار دارند. خدا را چه دیدید یک وقت دیدید کل این 50 میلیون به نفع این دو تیم انصراف دادند و کار دولت هم راه افتاد.
ب) استفاده از سیمیلاتور در مدیریت: امروزه در دنیا برای افزایش تبحر افراد در برخی مشاغل سخت نظیر هواپیمایی، ملوانی، اتومبیل رانی فرمول یک و ... از سیمیلاتور یا شبیه ساز استفاده می شود تا توان مهارتی فرد در یک محیط بی خطر افزایش یابد. پیشنهاد می شود در راستای جلوگیری از بالا آوردن بدهی های میلیاردی در باشگاه های استقلال و پرسپولیس و سایر مشکلات روزمره، یک شبیه ساز یا حتی یک بازی کامپیوتری از فراز و فرود های مدیریت، تراز های مالی، قرارداد های تبصره  دار، جینگولک بازی بازیکنان، اعصاب ضعیف تماشاگران و سایر مخلفات این دو باشگاه تهیه کنند و در اختیار متقاضیان مدیر عاملی این دو باشگاه قرار دهند. شاید خودشان دور مدیریت را خط کشیدند و عطای این کار را به لقایش بخشیدند. در صورت پذیرفتن مسئولیت هم لااقل مطمئن هستیم که با علم و آگاهی می آیند و پس فردا دبه نمی کنند که از اوضاع داخلی این باشگاه ها خبر نداشتیم! موفق باشید...
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد