طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

سهمیا و زلزله در تهران!

آقا این معضل کمبود و بحران آب هم ظاهراً خیلی جدی تر از این حرفها است که ما تصور می کردیم. نه اینکه هر روز شیر آب را باز می کنیم و آب عین چشمه بش قارداش بجنورد فوران می کند، فکر می کنیم خبری نیست و بعضی ها دوباره در حال سیاه نمایی و تخریب دولت هستند و با طرح موضوعات واهی قصد دارند، دولت امید و تدبیر را به حاشیه ببرند. از طرفی چون موضوعاتی مثل آلودگی هوا، حامل های انرژی و سوخت های فسیلی برگشت ناپذیر بیشتر در بورس هستند، کسی این داستان را جدی نمی گیرد. اما وقتی صحبت های پدر کویر شناسی را در جراید خواندیم، فهمیدیم که این تو بمیری از اون تو بمیری ها نیست و به قولی اوضاع بدجور کشمشی است. اصل داستان به روایت جراید ...
«پدر کویرشناسی ایران گفت: تهران دیگر آب ندارد و این موضوع مهم را 30 سال پیش در گفت وگوهای رسانه ای پیش بینی کرده بودم، اما مورد توجه لازم قرار نگرفت. پرویز کردوانی همچنین اظهار داشت: وضعیت آب در کشور بحرانی است و بدترین نقطه آن هم تهران است زیرا دیگر آبی در تهران باقی نمانده است و بسیاری از نقاط تهران هم آب زیر زمینی ندارد. وی تاکید کرد: اگر وضعیت منابع آبی در تهران به همین روال پیش رود زمین فرونشست خواهد داشت و این مساله موجب می شود تا زیر لوله های آب و گاز خالی شود که قطعا شکستگی آنها را به همراه خواهد داشت. کردوانی با بیان اینکه خالی شدن زیر زمین در تهران وقوع زلزله را هم به همراه خواهد داشت گفت: با این وضعیت قرار است 60 چاه جدید در تهران حفر کنند که این کار نیازمند بررسی و مطالعه بیشتری است. وی ادامه داد: در منطقه ای مانند یزد که خشک و کویری است حدود 53 هزار حلقه چاه حفر شده در حالی که ظرفیت آن منطقه فقط 200 حلقه است. همچنین ظرفیت حفر چاه در شهرستان رفسنجان 70 حلقه است در حالی که هزار و 300 حلقه چاه در آنجا حفر شده است. وضعیت استان کرمان هم وخیم است و سالانه 6 تا 7 هزار هکتار از باغات آن خشک می شود.» و الی آخر ...
علی ای حال با عنایت به اینکه ما حساسیت خاصی در مصرف انرژی و منابع زیر زمینی و رو زمینی داریم، چند رهنمود دلسوزانه و کاربردی در این خصوص ارائه می کنیم:
الف) سینمای آب: منظور از این طرح، آب بستن به سینما و فیلم های سینمایی نیست چرا که تلویزیون به اندازه کافی در این کار ولخرجی می کند. پیشنهاد می شود دوستان فیلم ساز به جای ساخت فیلم هایی که آخرش بلاتشبیه باید کلی زور بزنیم تا متوجه منظور کار گردان بشویم] سینمای معنا گرا[ چهار تا فیلم با موضوع آب و کمبود آب و بحران مربوط به آن بسازند.
ب) کارت آب: امروز در خبر ها خواندیم دولت مصمم است به جای یارانه نقدی، کارت اعتباری انرژی بدهد. «طرح کارت اعتباری انرژی» را شرکت ملی نفت ایران ارایه کرده است تا بر اساس آن در گام اول به تولید و در گام بعدی به هر خانوار ایرانی یک کارت اعتباری انرژی ارایه شود و افراد بتوانند از طریق این کارت هزینه‌های قبض‌های آب، برق و گاز و هزینه بنزین و گازوییل و گاز مایع مصرفی ماهانه خود را بپردازند. پیشنهاد می شود وزارت نیرو هم از محل صرفه جویی انصراف یارانه ها ( طعنه کجا بود، مرد حسابی! مگه ما با دولت شوخی داریم!) بله عرض می کردم یک سری کنتور هوشمند کارتی جایگزین کنتور های قبلی کنند که مصرف آب خانوار بر اساس کارت باشد و ملت دیگر ماشین و حیاط و دیوار خانه شان را با آب تصفیه شده نشویند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد