طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

آزاد سازی نرخ بلیط هواپیما و چهارپایه!

هر چند ما قبلاً هم راجع به پریدن، پرواز، آرزوی دست یافتنی بشر، اخوان رایت، آزاد سازی نرخ بلیط های هواپیما و ... به تفصیل افاضات کرده بودیم و طبق معمول و علی عده معلوم پیشنهادات سوفسطایی و رهنمود های مدبرانه ارائه کرده بودیم، ولیکن با توجه به حساسیت موضوع یک بار قصد داریم در این راستا پر و بالی بزنیم بلکه مسئولین سازمان های هوایی بر خلاف مسئولین سازمان های زمینی، توصیه های ما را عملیاتی کنند و گره ای از کار خلق الله گشوده شود.

شاید عده ای از دوستان بر این عقیده باشند که اساسنامه و قوانین آزاد سازی نرخ بلیط هواپیما نهایی شده و به سازمان های ذیربط هم ارسال شده است. اما خدمت این دوستان باید عرض کنیم باب ویرایش یکی از ابوابی است که همواره باز است.( سایت رفاهی دات آی ار که نیست امکان ویرایش وجود نداشته باشد. بله چی شده؟ دوستان از اطاق فرمان اشاره می کنند، امکان ویرایش در سایت رفاهی هم فراهم شده است!)
فلذا نکات تکمیلی و آخرین ورژن یا به قول بچه های فرهنگستان آخرین نسخه از رهنمود هایمان را منطبق بر قوانین سازمان های بین المللی هوایی و ایر لاین های معتبر به حضور تقدیم می داریم:
الف) هواپیمای خطی: بر اساس شواهد موجود و اسناد تاریخی چهل سال قبل شهردار لندن از مدل ترافیکی خطی تهران ( همان مینی بوس های دروازه غار و پامنار) الگو برداری کردند. اتفاقاً خوب هم جواب داد. پیشنهاد می شود در کنار پرواز هواپیماهای غول پیکرِ ایرلاین های عریض و طویل، چهار تا هواپیمای خطی هم بپرند. حالا در مهر آباد جا نبود فرودگاه قلعه مرغی خلاصه یک گوشه کناری را به این هواپیما ها اختصاص بدهیم تا به ظرفیت ناوگان هوایی افزوده شود.
ب) امکانات ویژه: امروزه افراد زیادی هستند که علاقه مند هیجان و سرعت و افعال محیر العقول هستند. پرواز های خاصی برای این بزرگواران با آپشن های مختلف در نظر گرفته شود تا با پرداخت هزینه مربوطه از این خدمات استفاده کنند. مثل ورد به کابین خلبان، نشستن جای خلبان، دست گرفت فرمان هواپیما، لایی کشیدن، بوق زدن و قس علی هذا ...
پ) استفاده از فیلتر هوا: شاید برای بسیاری از افراد( علی الخصوص نسل جوان) استفاده از چهار پایه یا فیلتر هوا در ناوگان حمل و نقل کمی غریب باشد. اما دوستان مسن تر به خاطر دارند که تا چند سال قبل که جمعیت خودرویی کشور مثل تخم ترتیزک رشد نکرده بود، رانندگان محترم مینی بوس در راهرو وسط مینی بوس چهار پایه یا فیلتر هوای کامیون می گذاشتند تا ملت سرپا مسافرت نکنند( در آن ایام کمربند خودرو جزو وسایل زائد محسوب می شد!)
پیشنهاد می شود به منظور ایجاد رزونانس قیمتی و افزایش ظرفیت ناوگان هوایی از این چهار پایه ها و فیلتر هوا در راهرو هواپیماها علی الخصوص هواپیمای های خطی استفاده شود. فقط کافی است یک مقدار فاصله صندلی ها را جمع و جور تر کنیم و مسافران کمی مهربان تر بنشینند.
ت) پذیرایی در هواپیما: الان دانشمندان در حال بررسی کاهش وعده های غذایی از سه به دو هستند؛ در ثانی نیمی از ملت هر روز چند ساعت راجع به رژیم های لاغری مقاله می خوانند و روی این دستگاه های ترد میل بالا پائین می پرند. بنابراین اگر در این یکی دو ساعت پرواز چیزی نخوردند، به جایی بر نمی خورد. توصیه می شود ایر لاین ها دور پذیرایی را خط بکشند و قیمت ها را کمی پائین تر بیاورند. نهایت این است که آخر هواپیما یک بوفه ای چیزی راه اندازی کنیم تا علاوه بر اشتغال زایی، چیپس و پفکی که صدا و سیما شبانه روز تبلیغ می کند، در هوا هم به فروش برسد!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد