طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

پیشگویی های عمو سیفی درباره آینده!

می گویند جناب آیزاک آسیموف فیزیکدان معروف، با درایت و هوشمندی خودش توانست تا 50 سال بعد از خودش را پیش بینی کند. ایشان که در اواسط قرن بیستم می زیسته بدون اینکه دغدغه آلودگی هوا یا انصراف از یارانه داشته باشد پیش بینی کرده بود« انسان به دوری از طبیعت ادامه خواهد داد تا محیطی را بسازد که برایش مناسب تر است. ارتباطات به صورت دیداری و شنیداری خواهد بود تا انسان ها بتوانند همدیگر را از پشت تلفن ببینند و صدای همدیگر را بشنوند. از صفحات ویژه برای دیدن کسانی که با شما تماس می گیرند و یا برای مطالعه مدارک مهم و تماشای عکس ها و فیلم ها استفاده خواهد شد. هر چند آیزاک آسیموف در سال 1992 ریق رحمت را کلیه مخلفاتش سر کشید ولی خدایی برخی از پیش بینی هایش درست از کار آمد.»
از جناب آقای آسیموف که بگذریم بد نیست بدانید همین عمو سیفی خودمان( سرایدار مفخم مدرسه) که از علم ستاره شناسی، رمالی، کف بینی، طالع بینی، جفر و این پدر سوخته بازی ها هیچ دانشی نیندوخته است در امر پیشگویی ید طولایی دارد و جالب اینکه 90 درصد پیش بینی هایش نیز عین اختاپوس جام جهانی 2010درست از کار در می آید. از نتیجه بازی دربی، قهرمان لیگ برتر، قهرمان جام حذفی و قهرمان باشگاه های اروپا گرفته تا پیش بینی میزان مشارکت مردم در انصراف از یارانه، نرخ بنزین، تورم، نرخ سود بانکها و قس علی هذا...
علی الاصول ما نیز در مدرسه با وجود داشتن چنین دُر گران بهایی مجبوریم در زنگ های تفریح از وجود ذی وجود ایشان مستفیذ شویم و در خصوص مسائل ریز و درشت مملکت به درفشانی های ایشان گوش فرا دهیم. ایشان خصوصاً در خصوص خصوصی سازی باشگاه های استقلال و پرسپولیس نظرات جالبی دارد و معتقد است این دو باشگاه تا قیام قیامت خصوصی نمی شوند و اگر به چند تکه هم تقسیم شوند باز هم آویزان دولت هستند! (الان هم با وجود بدهی 70 میلیاردی پرسپولیس دولت معتقد است یک اسپانسر پیدا کرده حاضره 30 میلیارد بده، بدهی های قبلی رو هم صاف کنه، اسم هم نداره، فقط پول می ده!)
عمو سیفی با وجود ناکارمد بودن کمپین های انصراف از یارانه و ایجاد تشکل‌هایی مثل میهن یاران محیط زیست، میهن یاران آموزش و یا میهن یاران سلامت، در مجموع به این طرح خوشبین است و معتقد بالاخره دولت با جمع بندی عده ای را که نیاز مالی ندارند ولی عین بختک روی یارانه چنبره زده اند، شناسایی و آنها را حذف خواهد کرد و این موضوع دیر و زود دارد ولی سوخت و سوز ندارد!
وی کنکور را یکی از نوستالژیک ترین رویداد های آموزشی کشور می داند و حذف آن را نیز از محالات دانست و گفت اگر روزی حتی کنکور حذف شود، سازمان سنجش منحل نمی شود و ماجرای مداد مشکی سیاه پر رنگ نرم(!) را در سایر امورات به کار می گیرند و بالاخره یک آزمونی برایش مهیا می کنند!
سیف الله همچنین پیش بینی در مورد صعود تیم ایران به دور دوم در مسابقات جام جهانی فوتبال برزیل را منوط به ارائه لیست نهایی کروش دانسته و پیش بینی قطعی را به بعد از اعلام نفرات نهایی موکول کرد.
و در نهایت وقتی مدیر نگون بخت مدرسه ما که اصلاً به پیش بینی های سیف الله اعتقادی ندارد و آنها را از مصادیق آشکار لاطائلات بر می شمرد، از ایشان در مورد قیمت گذاری خودرو، تکلیف کیسه حمام ببخشید کیسه هوای خودرو، شماره گذاری پراید، اسکانیا، هوو، پرونده خودرو های خطر آفرین و خود آتش گیرنده و ... سوال پرسید، عمو سیفی نگاهی به مدیر کرد، سرش را پائین انداخت و عین لوک خوش شانس در افق آبدارخانه مدرسه محو شد!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد