طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

شورای رقابت و نرخ حمام!

 
هر چند هیچ کس از اولین حمامی دنیا خبر ندارد ولی خدا را شکر در خصوص اولین حمام دنیا اطلاعاتی در دست است. اولین حمام عمومی دنیا در خرابه‌های تمدن دره سند پیدا شده است و این حمام که از آن به عنوان حمام بزرگ یاد می‌کنند و محل آن در پاکستان امروزی است، فقط به اندازه یک استخر معمولی بوده است که مردم به کمک پله‌ها می‌توانستند پایین بروند و بالا بیایند. حتماً الان متوجه شدید چرا نام این منطقه را پاکستان گذاشته اند، بس که مردم آنجا به پاکی و تمیزی علاقه داشتند!
با مقدمه فوق و دیدن عنوان مطلب امروز حتماً با خودتان فکر کردید، از این پس قرار است شورای رقابت نرخ حمام های عمومی را تعیین کند و لابد چون شما هم در منزل حمام دارید چنان ارتباطی به شما پیدا نخواهد کرد و این خبر اهمیت چندانی ندارد. اما زهی خیال باطل... داستان خیلی پیچیده تر و فراگیر تر از آن است که شما فکر می کنید. تا جایی ممکن است گزینه «حمام» به یک پای ثابت در سبد خانوار تبدیل شود و دولت مجبور شود یک مبلغی تحت عنوان«گرمابه» نیز در کنار یارانه پرداخت کند! اما اصل داستان آبکی امروز ...
«نسل آینده حمام ها جدای از آرام بخش بودن، به فرد اجازه می دهند تا از طیف گسترده ای از فناوری ها که در سایر جنبه های زندگی در جریان هستند، استفاده کند. در این میان، فناوری دیجیتالی با دیوارهای الکترونیکی و پرده های دوش نمایشگر تلویزیون و شبکه های اجتماعی که با صدا فعال می شوند، نقش بزرگی در این محیط ها ایفا خواهند کرد. از دیگر قابلیت های این حمام ها، برخورداری از توانایی انجام مکالمات تلفنی از زیر دوش و آینه متصل به اینترنت است.
کابینت های موجود در حمام نیز به یادآوری موعد قرص ها برای فرد پرداخته و همچنین می توانند در زمان پایان یافتن داروها، از طریق آنلاین یک نسخه جدید سفارش دهند. همچنین این حمام ها به صرفه جویی در آب و انرژی کمک کرده و آب پسماند دوش را بازیافت می کنند. این در حالی است که اتصالات حمام نیز حرارت اضافی را به انرژی تبدیل می کنند. از جمله اولویت های سرویس های بهداشتی آینده همچنین می توان به قابلیت خود تمیزشوندگی آنها اشاره کرد.»

ملاحظه فرمودید تکنولوژی تا کجا ها رسوخ پیدا کرده است. بنده شخصاً با دیدن این خبر به شدت برافروخته شدم و به قولی « از روی همچون آتشم حمام عالم گرم شد» البته نه به خاطر گسترش تکنولوژی تا حمام و آشپزخانه و عصاره افسنطین به رویتان دوره المیاه، بلکه به خاطر تبعات و آثار منفی این مدل حمام های دیجیتال...
تصور بفرمائید این حمام ها در سطح وسیع راه اندازی شوند، آن وقت حمام رفتن هم برای خودش داستان می شود. قبلاً برای استحمام کافی بود یک حوله روی دوشتان بیندازید و بعد از اطمینان از روشن بودن آبگرمکن، راهی حمام شوید. اما الان علاوه بر نیاز به جریان برق، باید از وصل بودن اینترنت خانه هم مطمئن شوید. در واقع با این سرعت و قطعی های مکرر اینترنت، دوش گرفتن هم برای خودش به یک مصیبت عظمی تبدیل می شود. تازه این اول گرفتاری است چرا که از این پس در قبوض تلفن علاوه بر حق جابجایی و حق اشتراک و ... باید شاهد درج گزینه «حق حمام» هم در قبوض باشیم که هر از گاهی با مصوبه شورای رقابت سیر صعودی پیدا خواهد کرد. حالا متوجه شدید که چرا چندی قبل دوستان مخابراتی اعلام کردند تا سال آینده همه خانه ها به اینترنتADSL  مجهز می شوند! اول می خواهند سوله را بسازند، بعد مناره را جابجا کنند!
البته این کل ماجرا نیست، معضل بعدی تبلیغات شبانه روزی برخی شرکت های وابسته است. چرا که بعد از تبلیغ تی و جارو و قاب دستمال در رسانه ملی، از این به بعد باید شاهد تبلیغات مختلف گرمابه ای، قبل و بعد و زیر برنامه ها باشیم:
پیام های بازرگانی آبکی:
«حمام کارت » همراه با 20 درصد روشور اضافی و لیف مجانی؛
«های دوش»؛ دوش آنلاین با بسته های طلایی، نقره ای و برنزی؛
«فین کارت» دوش مجازی در حمام های باستانی و معروف کشور... لذت دوش در حمام فین را با فین کارت تجربه کنید و ...
البته تنها حُسن این حمام ها این است که دیگر برای فرستادن بچه ها نیاز به داد و بیداد و تشر نیست، ولی یادتان باشد برای بیرون آوردن آنها از حمام ها باید به زور متوسل شوید! عافیت باشید...

a

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد