طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

«خود مراقبتی» در بانکها !

به سلامتی؛ گوش شیطان کر، ظاهراً قرار است مشکل مطالبات معوق بانکها حل و فصل شود. البته از شما چه پنهان این ماجرای طلبکار و بدهکار عین ماجرای مرغ و تخم مرغ است و این قصه از قدیم الایام وجود داشته و چیز جدیدی نیست. با این تفاوت که درگذشته وام گرفتن و پس دادن وام و سایر امورات مربوط به آن با روزگار ما تفاوت های ماهوی و بنیادی داشت ولی خدا وکیلی آن دوران هم بدون ضمانت به کسی وام نمی دادند حتی در حد گرو گذاشتن یک سبد: «بگیر این دلق اگر چه وام دارم . . .گرو کن زود بستان وام دیگر»  در مقاطعی نیز یک تار سبیل کار صد زونکن چک و سفته و ضمانت نامه را انجام می داد و قس علی هذا ...
القصه و از شوخی گذشته دیروز در خبر ها خواندیم:« بعد از اینکه 15نماینده مجلس بــه رئیس جمهور نامه نوشــته اند که اســم بدهکاران بــالای 50 میلیارد تومان بدهی بانکی را اعلام کنند، معاون اول رئیس جمهور فرمودند: هم اکنون مجموع مطالبات معوق بانک ها به 82 هزار میلیارد تومان رسیده است که در این رابطه دولت از اول سعی کرد تا بررسی کند که در این مطالبات افراد مقصر هستند یا شرایط اقتصادی تاثیر گذاشته است. در ضمن ایشان از ارسال اسامی 575 نفر بدهکار کلان بانکی به قوه قضائیه خبر داد.» ( به نقل از جراید)
البته با شنیدن این خبر من و عمو سیفی دو تایی یک نفس راحت کشیدیم چرا که خدا را شکر بدهی های ما به بانک مسکن بابت وام شرکت تعاونی فرهنگیان، زیر 50 میلیارد تومان است و فعلاً اسمی از ما برده نمی شود! ولی این دلیل نمی شود نسبت به بیت المال بی تفاوت باشیم و دست روی دست بگذاریم تا مطالبات معوق بانکها روز به روز مثل قراردادهای فوتبالی ها بالا برود.
هر چند ما راجع به این موضوع و نحوه دریافت مطالبات از بدهکاران دانه درشت بانکی، فراوان، مطالب متنوع و کارگشا نوشتیم و افاضه نمودیم تا جایی نزدیک بود رباط صلیبی دستمان پاره شود ولی هنوز جای کار دارد. فلذا در راستای رسالت اقتصادی که در وجودمان نهادینه شده و جا خوش کرده است]آن هم بدون قرارداد و پرداخت اجاره[رهنمودهای تیتانیوم بار و مبتنی بر تجارب اقتصادی مان را در حوزه دریافت مطالبات معوق از بدهکاران دانه درشت ارائه می کنیم:
الف) راه اندازی کمپین« من قسط می دهم»: الان اگر در جریان باشید در کشور های مختلف کمپین«پاهاتو جمع کن» راه افتاده است تا ملت علی الخصوص برخی آقایان را در اتوبوس و مترو، تشویق کنند مثل مربای آلو روی صندلی پهن نشوند و پاهایشان را جمع کنند. در این خصوص هم می توان با راه اندازی کمپین« من قسط می دهم» و ایجاد جو پرداخت بدهی و اقساط معوق در جامعه بدهکاران را نسبت به پرداخت بدهی شان مجاب کرد. حتی می توان از موسیقی و اشعار حماسی هم کمک گرفت: من قسط می دهم، تو قسط می دهی، ما قسط می دهیم و الی آخر...
ب) خود مراقبتی در بانکها: اگر در هفته گذشته به در و دیوار با دقت نگاه کرده باشید، حتماً متوجه شدید که امسال هفته سلامت با شعار ملی «یک عمر سلامت با خود مراقبتی» بود. ما پیشنهاد می کنیم بانکها نیز در حفظ منابع مالی خود از رویه «خود مراقبتی» پیروی کنند و پول های زبان بسته را شاباش نکنند! فقط قرار نیست که افراد با خود مراقبتی سلامت خودشان را بیمه کنند. با اتخاذ این رویه هم منابع مالی بانکها صرف امورات صواب و کارگشا می شود و هم برای باز پس گرفتن آنها نیازی به دست به دامان شدن قوای سه گانه نیست!
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد