طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

صدای پای آب، برق، گاز و ....

خوش به حال سهراب سپهری... خدا بیامرز صدای پای آب را می شنید... اصلاً خوش به حال قدیمی ها... چه سعادتی داشتند، چه ایامی را سپری کردند؛ با باد صبا که سخن می گفتند، با مهتاب که از کوچه ها گذر می کردند؛ از صدای سخن عشق هم چیزی خوشتر نمی دیدند و اندر آن آینه هم لابد صد گونه تماشا می کردند ... با این روحیه و نشاط حقیقتاً دیگر نیازی به رسانه ملی و ماهواره و رایانه و اینترنت پر سرعت و ... نداشتند!
اما این دوره زمانه، مردم نصف وقتشان به جای دیدن زیبایی های طبیعت و کائنات، صرف تماشای قبوض آب و برق و گاز و تلفن و رویت آیتم هایی خلق الساعه ای می شود که به قول عادل فردوسی پور جا دارد آدم کله اش را به میز بکوبد! صدای چهار نعل رفتن افزایش قیمت ها در خصوص حامل های انرژی در حال کر کردن گوش فلک بود که خود دولت به فغان آمد و علی الحساب قبض های برق صادره را ابطال کرد و از مردم خواست فعلاً این قبوض را پرداخت نکنند. اصل سند به روایت از جراید ...

«با اجرای چراغ خاموش فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها و افزایش ۲۴ درصدی تعرفه های برق، صدور قبوض نجومی برق پس از پایان تعطیلات نوروز آغاز شد. از این رو با افزایش قابل توجه بار مالی قبوض برق مشترکان خانگی، وزارت نیرو با صدور اطلاعیه ای تمامی قبوض صادر شده پس از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها را باطل اعلام کرد.» ( به نقل از جراید)
هر چند« برق دولت که برفت از نظرم باز آید» و این داستان افزایش قیمت ها دنباله دار است ولی خدا وکیلی دوستانی که سر شیب افزایش قیمت ها دستشان است، هنگام شیبدار کردن قیمت ها، کمی هم به فکر خلق الله باشند. البته خلق الله هم اگر به فکر دولت و مخارج دولت نیستند، خدایی باید به فکر آیندگان باشند. طرف کولر روشن می کند، بعد از سرما پنجره را باز می کند تا اطاق گرم شود. زمستان هم شعله بخاری را چنان بالا می زند که گویی قرار است مثل نقی معمولی وزن کم کند و با سوهان پز کشتی بگیرد؟! دست آخر هم از گرما تی شرت می پوشد و باز هم لای پنجره را باز می کند تا اطاق کمی خنک شود!
علی ای حال باز هم این وسط در حق مردمی که صرفه جویی می کنند اجحاف می شود و تاوان بی مبالاتی و سوء مصرف عده ای و سوء مدیریت برخی مدیران را باید همین قشر بدهند. فلذا در راستای کنترل شیب قیمت ها چند پیشنهاد ارائه می شود:
الف) جلوگیری از چشم و هم چشمی ادارات و نهاد ها: هر چند در طول سال بخشنامه های مختلفی متولد می شوند و برخی از آنها هنوز به «کارتابل اجرا» نرسیده در «زونکن بایگانی» دفن می شوند، ولی توصیه می شود ادارات در افزایش قیمت گوی سبقت را سرجایش بگذارند و از هم دیگر نربایند و تا تقی به توقی می خورد قیمت ها را با بادکنک های چینی هوا نکنند.
ب) مافیای صرفه جویی: حقیر به جهت صرفه جویی شدید در مصرف منابع انرژی تجدید ناپذیر در بین اقوام و دوستان به مافیای صرفه جویی ملقب هستم و اگر جا داشته باشد از نور مهتاب هم برای روشنایی استفاده می کنم، نور خورشید که جای خود دارد! اما متاسفانه در قبض برق اینجانب عبارت «مشترک پر مصرف» تمام اقدامات و صرفه جویی های ما در عرصه انرژی های برگشت ناپذیر، عین چای کیسه ای در نفت سیاه زد و نابود کرد. به نظر در سال های اخیر، یا معنای پرمصرف تغییر پیدا کرده که ما خبر نداریم یا معنای صرفه جویی! لحظه هایتان نقره باران...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد