طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

خاطرات پراید محاله یادم بره!

خاطرات پراید محاله یادم بره!

اینکه ما هر از گاهی فیل مان یاد شرکت های خودروسازی می کند و راجع به صنعت خودروسازی مملکت افاضات می کنیم، دست خودمان نیست و خدای ناکرده دچار«پِسودا دمنتیا» یا همان زوال عقل کاذب نشده ایم. بحمدالله چهار ستون بدن مان است و شش دانگ حواسمان هم جمع است! ولی باور کنید برخی موضوعات چکش خور ملسی دارند و اگر هر روز هم راجع به آنها مطلب نوشته شود باز هم جا دارد. مثل آلودگی هوا، ریز گرد ها، تلفات جاده ای، مشکل معیشت فرهنگیان و ...

این داستان خودرو و خودروسواری هم در مملکت ما از جمله موضوعات پرطرفدار و فراگیر است چرا که تقریباً همه مردم بدون استثناء با مقوله خودرو به صورت مستقیم و غیر مستقیم در ارتباط هستند و شما کسی را پیدا نمی کنید که در طول روز یا هفته از خودروی شخصی یا کرایه استفاده نکند، مگر اینکه طرف دارای چندین راس اسب اصیل ترکمن یا عربی باشد! بنابراین این حق مسلم مردم است که از کیفیت و قیمت خودروهای موجود در بازار راضی باشند. 

بعد از به نتیجه رسیدن نسبی مذاکرات و زمزمه های ورود خودرو سازان صاحب نام خارجی به کشور، مردم به صورت خودجوش کمپین « نه به خودروهای صفر داخلی» تشکیل دادند که بماند دوستان چه تهمت هایی به مردم زدند! و ظاهراً این حرکت مردم باعث شد خودرو هایی که این شرکت ها با خون دل ساخته بودند روی دست شان باد کند. اما جالب اینکه دوستان به جای تغییر در قیمت و کیفیت خودروهای داخلی رویه دیگری را در پیش گرفتند و پس از آشکار شدن نشانه های اثرگذاری تحریم خرید خودروی صفر، همگی با همه توان پا به میدان گذاشته و تلاش کردند که نظر مردم را نسبت به خرید محصولاتی که معتقدند کیفیت بسیار پایینی دارد، تغییر دهند و با تصویب وام 25 میلیونی قرار است بازار خودرو را تکان دهند! جالب اینکه همین بانکهایی که هنگام پرداخت وام ازدواج به مبلغ ناچیز 3 میلیون تومان (که یک یخچال هم نمی شود با آن خرید)، هزار تا ان قلت و اما و اگر سر هم می کنند که پول نیست، اما وقتی صحبت از اعطای وام به صنعت خودرو می شود، همه بانکها پای کار می آیند و پول هست!  

علی ای حال با عنایت به اینکه راهکار های مدیریتی و اقتصادی رایج در همه شرکت های خودرو سازی دنیا در کَت این دو شرکت نمی رود و دوستان همیشه ساز خودشان را می زنند که اصلاً با این قیمت ها خودرو سازی به صرفه نیست و قیمت ها باید افزایش پیدا کنند، چند راهکار منطبق بر ذائقه خودروسازان ارائه می شود: 

الف) تغییر ذائقه مردم: بعد از فراگیر شدن تکنولوژی در همه کشور ها ظاهراً ملت بد عادت شده اند و هر جا ماشین خارجی می بینند هوس می کنند. پیشنهاد می شود همان طور که پخش برخی تصاویر نظیر استعمال دخانیات در فیلم ها و سریال های رسانه ملی ممنوع است، پخش تصاویر خودروهای خارجی هم ممنوع شود و یا در صورت لزوم به صورت شطرنجی نمایش داده شوند! 

ب) استفاده از موسیقی و ادبیات فولکلوریک: با ساخت یا پخش آهنگ ها و تصنیف هایی نوستالژیک و خاطره انگیز در خصوص خودروهای داخلی مردم را به خرید این گونه خودرو ها ترغیب کنیم. تصنیف هایی مانند« خاطرات پراید محاله یادم بره» یا « آهنگ معروف ماشین مشتی ممدلی » و ...

پ) خرید اجباری: به منظور رونق بیشتر این بازار پیشنهاد می شود اعطای برخی امتیازات نظیر ساخت برج یا واردات برخی کالاهای نون و آب دار را منوط به خرید چند دستگاه خودرو کنیم. مثلاً پیمانکار یک برج 50 طبقه را موظف به خرید 50 دستگاه پراید به ازای هر طبقه شود.

ت) اسقاط اجباری: 

در خاتمه پیشنهاد می شود قانون از رده خارج کردن خودرو های فرسوده را کمی جابجا کنیم و بعد از  5 سال صاحبان خودرو را مجبور به سقف زدن کنیم تا خودروی جدید خریداری کنند! با این شیوه علاوه بر کمک به پاک شدن هوای آلوده، هم ملت زود به زود خودروی به روز و با کیفیت(!) سوار می شوند؛ هم مشکل خودرو سازان حل می شود. 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد