طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

نقش باد در اقتصاد پسا تحریم!

نقش باد در اقتصاد پسا تحریم!

اینکه دوران پسا تحریم آغاز شده است یا نه و اینکه اساساً زندگی در دوران پسا تحریم چگونه خواهد بود از آن جمله سوالاتی است که پاسخ دادن به آن نیاز به کار کارشناسی فراوان دارد و با وجود دست داشتن حقیر در بسیاری از علوم ارضی، سماوی و بحری ( هر چند در گذران یومیه خودمان در مانده ایم!) در این مورد به خصوص فعلاً از هر گونه اظهار نظر و ایده خودداری نموده و کماکان منتظر حصول نتیجه نهایی هستیم. 

اما عده ای بعد از حصول توافقات اولیه بد جور جو گیر شدند و اقداماتی خلاف صواب انجام دادند که جا دارد در این مورد با مداقه و تفکر بیشتری عمل کنند. مثل پسر همین عمو سیفی خودمان( سرایدار مفخم مدرسه) که بعد از توافق با مشت دماغ صاحب کارش را تبدیل به اعلامیه کرده! بعد هم وسایلش را جمع کرده و زده بیرون و اعتقاد دارد بعد از توافق قرار نیست دیگر کار کنیم! 

جالب اینکه داستان به نحوه زندگی در دوران پسا تحریم ختم نمی شود و خرج کردن دارایی های بلوکه شده هم قوز بالا قوز شده است. تا جایی که اقتصاد دان ارشد بانک جهانی در بخش خاور میانه هم ما را یاد مادر عروس انداخته است. اصل سند به روایت جراید...

اقتصاددان ارشد بانک جهانی در بخش خاورمیانه و شمال آفریقا به «اسپوتنیک» درباره تأثیرات رفع تحریم‌های ایران بر اقتصاد این کشور گفت که رفع تحریم‌ها سبب «سرازیر شدن منابع مالی» به ایران می‌شود. شانتایانان دواراجان گفت: «ما این را ثروت بادآورده اقتصادی می‌خوانیم که یک اصطلاح فنی و تخصصی در اقتصاد است که همان افزایش منابع افزوده شده در یک زمان به یک کشور است.» (روزنامه جوان – 10 شهریور)

به قول بر و بچه های شبکه های اجتماعی« خجالت اعتیاد نمیاره، یه وقتایی تفریحی هم شده بکش!» مرد حسابی؛ خودتان این داستان تحریم ها را راه انداختید؛ حالا پول خودمان را می خواهید آزاد کنید، شده پول باد آورده! رو هم چیزی خوبی است. درست است کارشناس ارشد بانک جهانی هستید اما دو ریال هم مطالعه کنید بد نیست. 

در زمان سلطنت خسرو پرویز بین ایران و روم جنگ شد و در این جنگ ایرانی‌ها پیروز شدند. آنها قبل از سقوط کامل شهر، خزائن جواهرت روم را در چهار کشتی بزرگ نهادند تا از راه دریا به اسکندریه منتقل سازند تا چنانچه پایتخت سقوط کند، ‌گنجینه روم به‌دست ایرانیان نیفتد؛ اما  چون کشتی‌ها در آن زمان با باد حرکت می‌کردند، کشتی‌ها به سمت ساحل شرقی مدیترانه که در تصرف ایرانیان بود در آمد. چون این گنج در اثر تغییر مسیر باد به‌دست ایرانیان افتاده بود خسرو پرویز آن را «‌گنج باد آورده‌» نام نهاد. از آن روز به بعد هرگاه ثروت و مالی بدون زحمت نصیب کسی شود، آن را بادآورده می‌گویند.

با این وجود جا دارد دوستان بالادست نیز در هزینه کرد این مبالغ با دقت بیشتری عمل کنند و این مطلب ربطی به تخصصی بودن یا چاله میدانی بودن عبارت « ثروت باد آورده» ندارد! هر چه هست ثروت خودمان است و باید خودمان برایش طرح و نقشه بکشیم. فقط نشود دو روز دیگر  طوری واردات آزاد شود که ملت سوار بر مازراتی عکسشان را در شبکه های اجتماعی بگذارند و زیرش هم بنویسند: «با این چیزای کوچیک هم میشه شاد بود!» از ما گفتن...


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد