طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

کمپین فروش خودروی نو به جای دست دوم!

باسمه تعالی 

کمپین فروش خودروی نو به جای دست دوم!

این روز ها به مدد تکنولوژی و وسایل ارتباط جمعی، ملت همه در فاز روشنفکری قرار گرفته اند و وقتی صحبت از کمپین، ائتلاف، تروئیکا، پویش و ... می شود، ملت امان نمی دهند و سه سوته عضو می شوند و تا حصول نتیجه مورد نظر هم دست بردار هم نیستند. مورد داشتیم طرف در «کمپین قطره قطره» عضو شده ولی «سطل سطل» آب صرفه جویی کرده تا خدای ناکرده از اهداف کمپین دور نشود و جبران روزهایی که استخرش را با آب شرب پر می کند و یا حیاط و ماشین هایش را با آب شیر می شوید، بشود! یا طرف به جای چالش یک سطل آب یخ یک تانکر آب رو داداشش خالی کرده و بنده خدا هنوز از کما بیرون نیامده است! حکایت این کمپین ها کم کم به صنعت خودرو سازی کشور نیز رسوخ پیدا کرد. این روزها کمپینی با عنوان «خوروی صفر نخرید» راه افتاده که به شدت مورد استقبال اقشار مرفه و آسیب پذیر قرار گرفته است. چون گروه اول که از همان اول میلی به خودروی وطنی نداشته و ندارند و در دوران پیشا و پسا تحریم کماکان خودروهای شاسی بلند و به روز سوار می شدند و می شوند؛ گروه دوم هم برایشان فرقی نمی کند قیمت خودرو جهانی حساب شود، یا بر اساس کف بازار؛ خودرو با ارز مبادله ای تولید شود یا با نرخ جمشید بسم ا...؛ وام 15 میلیونی بدهند یا ندهند، خودرو کیسه هوا داشته باشد یا نداشته باشد؛ این بندگان خدا در هر صورت توان خرید خودرو ندارند!  بنابراین شرکت میلیونی در این کمپین ها حکایت کارت زرد گرفتن عمو سیفی در دوران بازیگری شان می باشد. عمو سیفی ادعا می کند در دروان بازیگری اش تنها یک بار از داور کارت زرد گرفته است! ناگفته نماند ایشان فقط در دو بازی رسمی شرکت کرده که در دومی هم فقط 20 دقیقه بازی کرده است! البته غول های خودرو سازی کشور بیدی نیستند که با این باد ها بلرزند و قبلاً هم از داستان ها داشته اند و اصلاً هم نیازی به تغییر در کیفیت خودرو ها یا کاهش قیمت خودرو های تولیدی و ... نمی بینند و به فرموده مدیر عامل یکی از این شرکت ها بدهکار کسی نیستند! اما ما به رسم معمول و شیوه مالوف برای خالی نبودن عریضه چند پیشنهاد در جهت رونق صنعت خودرو سازی ارائه می کنیم:

الف) کمپین خودروی دست دوم: از آنجا که مردم در کمپین نخریدن خودروی صفر شرکت کرده اند، غول های خودرو سازی می توانند بعد از ظهر ها یک چرخی با خودروها در خیابان بزنند و دم غروب خودرو هایشان را به اسم دست دوم به فروش برسانند. مطمئن باشند ملت مرام گذاشته خودروی دست دوم را به همان قیمت نو خریداری می کنند. 

ب) بازار یابی تلفنی: امروزه تلفن مارکتینگ در دنیا یکی از اصلی ترین انواع تجارت می باشد و انواع و اقسام وسایل به صورت تلفنی به فروش می رسند. از کاهنده مصرف سوخت و شیر هوشمند آب گرفته تا سیم کارت دائمی و اطوی بخار؛ این دو شرکت مفخم خودروسازی هم می توانند با استخدام چند منشی کاربلد و سِمج، خودروهایشان را به صورت تلفنی به مردم قالب کنند! باور بفرمائید از هر ده تماس تلفنی لااقل دو سه مورد جواب مثبت می دهند! 

وحید حاج سعیدی 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد