طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

سردار آزمون و غول کنکور!

سردار آزمون و غول کنکور!

یادش به خیر ...کنکور هم کنکور های قدیم... باور بفرمائید کنکور در گذشته برای خودش کبکبه و دبدیه ای داشت و در زمره یکی از خوان های هفتگانه جوانان به حساب می آمد. از تکمیل فرم ثبت نام گرفته که باید بدون تاخوردگی و قلم خوردگی انجام می شد، تا گرفتن کارت شرکت در جلسه که یک نصف روز باید در صف می ایستادیم و باقی داستان ... اما امروز این امورات در کمتر از چند دقیقه انجام می شوند! یاد «علی کنکوری» ها هم به خیر ... البته اگر این «علی کنکوری» ها در عصر حاضر به این عنوان مفختر می شدند، آنها را «سردار آزمون» خطاب می کردند ولی چه کنیم که دوران طلایی آنها نیز سپری شدند. این جماعت که به مدد شرکت در ادوار مختلف کنکور، کوله باری از تجربه به همراه داشتند، همه ساله قبل از ورود به جلسه اطلاعات ذی قیمتی به کنکور اولی ها ارائه می کردند که در هیچ کلاس کنکور و آزمون های آزمایشی نظیر آن هم یافت نمی شد. اما الان از یال و کوپال غول کنکور فقط دمش باقی مانده است که آن هم در حال کنده شدن است. آش آنقدر شور شده است که اگر تا دو سه سال قبل برای قبولی در دانشگاه دستکم شرکت در آزمون و نوشتن اسم روی برگه الزامی بود، الان حتی نیازی به ثبت نام در کنکور و شرکت در جلسه هم نیست. در واقع با این رویکرد جدید،  هر وقت هِرتان کشید و هوس کردید می توانید بدون شرکت در مرحله مقدماتی و گروهی از گروه صعود کرده و وارد مرحله حذفی شوید و با پر کردن فرم تعیین رشته، شانس خود را برای قبولی در یکی از دانشگاه های معتبر کشور امتحان کنید! مطمئن باشید با روند رو به رشدی که دانشگاه ها در طول این سال ها داشته اند، زمینه برای ادامه تحصیلات تکمیلی شما فراهم است.

البته در این سال ها عده ای هر قدر دست و پا زدند که بساط کنکور را جمع کنند، زورشان نرسید و فعلاً پرچم کنکور بالاست. بالاخره این چاه ویل کنکور، رآکتور آب سنگین  اراک که نیست با چهار تا فرغون بتن پرشود! کنکور است و برای خودش حامیانی دارد.

هر چند در چاه کنکور آبی یافت نمی شود، با این وجود این چاه برای خیلی ها نان دارد. از جمله این همین موسسات کنکور. دیروز از موسسه «مداد چی» با عمو سیفی( سرایدار مفخم مدرسه مان) تماس گرفته اند مبنی بر اینکه 4 میلیون تومان به حساب تان واریز می کنیم، فقط ترا به خدا جایی نگوئید که پسرتان در کلاس ها و آزمون های موسسه ما شرکت کرده است! البته بندگان خدا حق هم دارند. چون وقتی رتبه کنکور شازده پسر را برای عمو سیفی پیامک کردند، با تعجب می گفت« نمی دونم کی واسم شارژ ایرانسل فرستاده!)

هر چند حقیر به شخصه از آزمون و ارزشیابی دل خوشی ندارم و معتقدم برگزاری امتحان نوعی توهین به شعور دانش آموز و دانشجو محسوب می شود. در واقع اﻣﺘﺤﺎﻥ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﻣﺎ ﺷﮏ ﺩﺍریم ﺗﻮ چیزﯼ ﺍﺯ ﺩﺭﺱ فهمیدﻩ ﺑﺎﺷﯽ! با این وجود از آنجا که حواشی کنکور زمینه اشتغال عده ای را در کشور رقم می زند و سازمان عریض و طویل سازمان و سنجش هم باید صاحبان خرد و اندیشه را دسته بندی کند، فعلاً باید با غول کنکور کنار بیائیم! 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد