طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

رتبه بندی فرهنگیان و دارایی های بلوکه شده!

باسمه تعالی

رتبه بندی فرهنگیان و دارایی های بلوکه شده!

این طرح رتبه بندی فرهنگیان هم در حال تبدیل شدن به قصه هزار و یک شب است. لاکردار آدم را یاد دارایی های بلوکه شده ایران در ممالک غربی می اندازد! مستحضر هستید که قبل از مذاکرات می گفتند 200 میلیارد دلار دارایی بلوکه شده داریم، بعد کم کم آب رفت شد 160 تا بعد 100 تا و همین طور رسید به 7 میلیارد دلار که ظاهراً معادل ریالی آن را هم دولت از بانک مرکزی گرفته و پیش خور کرده است. رتبه بندی فرهنگیان هم داستانی مشابه همین دارایی های بلوکه شده دارد. اول اعلام شد حقوق تا 4 میلیون افزایش پیدا خواهد کرد و ما هم کلی ذوق کردیم که « بر این رتبه گر جان فشانم رواست!» 

بعد به مرور این مبلغ آب رفت و شد دو میلیون تومان بعد گفتند از 500 تا 1 میلیون تومان اضافه خواهد شد، بعد هم گفتند بین 300 تا 800 هزار تومان اضافه خواهد شد، در آخرین اظهار نظر هم اعلام کردند بین 150 تا 600 هزار تومان ! من فکر کنم اگر با همین فرمان جلو برویم همان 200 هزار تومانی را که هر سال شب عید به حقوق اضافه می کنند نصف کنند، صد تومانش را الان بدهند، صد تومان هم شب عید! 

علی ای حال از آنجایی دولت، بازار، رسانه ملی، مردم کوچه و بازار، همه و همه نسبت  به فرهنگیان ارادت دارند و کوچکترین اقدام شده و انجام نشده را رسانه ای می کنند و مردم هم به آنالیز آن می پردازند، ما نیز تصمیم گرفتیم به سهم خودمان نخودی در این آبگوشت بیاندازیم و بسته پیشنهادی ارائه کنیم:

الف) تعمیم به سایر ادارات: 

در طول سال های اخیر رسانه ملی و جراید، در خصوص نقل و انتقال فرهنگیان، سازماندهی، مسابقات دهه فجر مدارس، سیم کارت اقساطی، اسکان در مدارس در فصل تعطیلات، رنگ آمیزی و نوسازی مدارس، انواع و اقسام های زنگ های مختلف که در مدارس نواخته می شود و در راس آنها چندر غازی که به حقوق فرهنگیان افزوده می شود، اخبار زیادی را منتشر و پخش نموده اند. پیشنهاد می شود به منظور جلوگیری از اجحاف در حق سایر ادارات، هر از گاهی این لابلا، اخبار مربوط به افزایش حقوق برخی ادارات و دستگاه ها نظیر صدا و سیما یا شرکت های تابعه وزارت نفت را هم منتشر کنند. چون ما اینطوری فکر می کنیم این عزیزان در طول این سال ها هیچ افزایش حقوقی نداشته اند و با همان حقوق 30 سال قبل گذران زندگی می کنند!

ب) وا کندن سنگ ها: 

پیشنهاد می شود در صورت صلاحدید دوستان وزارت آموزش و پرورش، قبل از رسانه ای کردن یک طرح یا مصوبه آن را قشنگ سنگین و سبک کنند و سنگ هایشان را با خودشان وابکنند؛ وقتی به یک عدد و رقم ثابت رسیدند، آن را رسانه ای کنند. نه اینکه از بعد از عید تا بحال هر روز یک عدد و رقم اعلام کنند و برای کامران نجف زاده سوژه و تیتر آماده کنند. « حساب فرهنگیان چاق می شود؛ پر پول شدن جیب فرهنگیان با اجرای طرح رتبه بندی و ...» 

پ) اکتفا به رتبه بندی:

در طول سال ها و ماه های اخیر طرح های زیادی در خصوص درجه بندی و رتبه بندی افراد و خدمات به اجرا در آمده یا صحبت از انها به میان آمده است. به عنوان مثال مقرر شده از این به بعد بیماران در اورژانس ها رنگ بندی شده و بر اساس رنگ اختصاص یافته، خدمات متناسب با شدت جراحت یا مصدومیت دریافت کنند و یا مصوب شده بیمارستان ها ستاره دار شوند و خدمات پرستاری نیز ارزشگذاری شود و پرستاران به ازای خدمات شان دستمزد دریافت کنند( هر چند طرح مزبور بعد از 9 سال هنوز اجرایی نشده است.) البته ستاره دار کردن خیابان ها و جاده ها، ستاره دار کردن مشتریان بانکها و یا صدور دست چک های رنگی نیز در مقاطعی مطرح شدند که فعلاً به ثمر نرسیدند. فلذا پیشنهاد می شود وزارت فخیمه آموزش و پرورش در خصوص فرهنگیان به همین «طرح رتبه بندی» اکتفا کند و فعلاً از رنگ بندی و ستاره دار فرهنگیان صرف نظر کند! 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد