طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

رنگ آمیزی اجباری در اورژانس!


رنگ آمیزی اجباری در اورژانس!

امروز می خواهیم با هم سری به سرزمین رنگها بزنیم. فقط مواظب باشید رنگی نشوید چرا که به قول حافظ « جمله رنگ آمیزی و تردامنی» 

هر چند هیچ چیز جای یک رنگی را نمی گیرد ولی زندگی سیاه و سفید هم فایده ای ندارد. درست است که دوره ما همه کارتون ها را به صورت سیاه و سفید تماشا کردیم و به این مدل برنامه تماشا کردن عادت داریم ولی رنگ و تلون هم جای خودش را دارد. البته کیفیت رنگ های قدیم هم با رنگ های جدید به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست و به قولی «نه به هفت آب که رنگش به صد آتش نرود» و باقی ماجرا... 

و اما ماجرای رنگ و رنگ آمیزی در بیمارستان ها به روایت جراید...

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: «استاندارد اولویت بندی یا تریاژ بیماران سبز ، زرد و قرمز در اورژانس بیمارستان ها ابلاغ و اجباری شد. محمدآقاجانی این اقدام را یکی از اقدامات بسیار مهم برای ارتقای کیفیت خدمات اورژانس بیمارستان ها، تدوین و ابلاغ استاندارد تریاژ اورژانس ها عنوان کرد. آقاجانی در خصوص بیماران سبز، زرد و قرمز اظهارداشت: بیماران سبز افرادی هستند که با یک ویزیت سرپایی و دریافت نسخه مرخص می شوند و در واقع اورژانسی به شمار نمی آیند؛ بیماران زرد افرادی هستند که باید چند ساعتی در اورژانس تحت مراقبت باشند یا در مواردی ممکن است به بستری در بیمارستان نیاز داشته باشند اما بیماران قرمز کسانی هستند که وضعیت حاد دارند و هر ثانیه برای نجات جان آنان مهم و حیاتی است و باید بلافاصله مورد رسیدگی قرار گیرند.»( روزنامه جوان – 4 مرداد 94)

حقیقتاً دست مَمَلی... باور بفرمائید ارزش معنوی خلوت کردن و نظم دادن به اورژانس بیمارستان ها کمتر از خدمت به پزشکان محترم و افزایش حقوق چند میلیونی ایشان نیست! ان شاءالله همیشه وجودتان از گزند بلا در ایمن باشد و هیچگاه گذرتان به بیمارستان و درمانگاه نیفتد. ولی باور کنیم حال اورژانس بیمارستان های کشور اصلاً خوب نیست. اما حالا قرار است با رنگ بندی تمام مشکلات اورزانس ها به سلامتی حل شوند.

از سوی دیگر با وجود اینکه در کار خیر اصلاً و به هیچ عنوان نیاز به استخاره و دست دست کردن نیست و باید فوراً در فاز اجرا قرار گیرد ولی جسارتاً سوالی که اینجا مطرح می شود این است که فرآیند « کارشناسی رنگ» توسط پرستاران محترم یا مسئول محترم تریاژ چگونه صورت می گیرد و اساساً این دانش لدنی است یا اکتسابی، تجربی است یا آکادمیک، محیطی است یا ژنتیک!؟ به هر حال وقتی یک ماشین چپ می کند و چهار پنج نفر را دراز به دراز به اورژانس می آورند؛ تا فرآیند تشخیص رنگ صورت پذیرد و این بندگان خدا رنگ بندی شوند، نصف شان ریق رحمت را با مخلفاتش سر می کشند! 

بنابراین با عنایت به اینکه از قدیم گفته اند عجله کار شیطان است دوستان در زمینه خلوت کردن اورژانس هم عجله نکنند و فعلاً با همان رویکرد« رنگ رخساره خبر می دهد از سر دورن» امورات پیش ببرند و زونکن این طرح را هم در کنار زونکن « نظام ارزشگذاری خدمات پرستاری»( که بعد از 9 سال هنوز اجرایی نشده) قرار دهند تا سر فرصت یک تصمیم اساسی و تپل در خصوص شلوغی اورژانس های مملکت و طرح مزبور اتخاذ شود!  سالم و تندرست باشید...


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد