طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

کارت آب ده هزار لیتری !


این ماجرای کم آبی هم کم کم دارد برای خودش داستانی می شود و اگر با همین فرمان پیش برود مثل ماجرای آلودگی هوا یا صنعت خودرو سازی چکش خور ملسی پیدا می کند و به یک پای ثابت ستون مختلف اخبار و جراید تبدیل می شود. البته بخشی از این بریز و بپاش آب مربوط می شود به شعرا و علمای اعصار گذشته ... نور به قبرشان ببارد هر جا که می خواستند شعری بسرایند یا سخن حکیمانه ای افاضه کنند، به آن آب می بستند البته نه مثل صدا و سیما بلکه بیس یا اساس مطلب را آبکی می گرفتند؛ مثل آب در هاون کوبیدن، آب که از سر گذشت، آب به آب شده، داستان از کجا آب می خوره و قس علی هذا... البته فراوانی آب باعث شده بود تا مردم حتی موقع خوابیدن هم جایی بخوابند که آب زیرشان نرود ولی الان دوره و زمانه حسابی پشت و رو شده و مردم کم کم باید به خشک شویی عادت کنند. یعنی قبلاً اگر از محل کار به خانه تشریف می بردید سر و صورتان را با چند مشت آب خنک و یارانه ای می شستید و جگرتان حال می آمد، الان اوضاع عوض شده و کم کم باید عادت کنید به همان تکاندن لباس ها و خشک کردن عرق صورت با دستمال!

با وجود اینکه در محل سکونت ما (زادگاه عباس معصومی در سریال پایتخت)چندین رودخانه و سد و آب بندان وجود دارد و ما فی الحال هیچ گونه کمبود آبی احساس نمی کنیم ولی این دلیل نمی شود در خصوص معضل جهانی آب بی تفاوت باشیم و به ارائه نظر و رهنمود نپردازیم. (باور بفرمائید ما اگر در هر کشور دیگری ساکن بودیم بابت این پیشنهادات سوفسطایی و فلک فرسا میلیون ها چوق عایدمان می شد ولی چه کنیم که گره کار از کار خلق گشودن را، راسته کار مان قرار داده ایم!) بله عرض می کردم. فلذا در راستای مصرف بهینه آب و راهکارهای عملیاتی پروژه نجات آب نکاتی را یادآور می شویم:

الف) ارزان ساختن آب: بدون شک گران کردن آب نه تنها تاثیری در کاهش مصرف ندارد چه بسا باعث افزایش مصرف نیز می شود؛ مشت نمونه خروار، جهش 16 میلیون لیتری مصرف بنزین در سال جاری... با کاهش قیمت آب مردم نسبت به آن بی تفاوت می شوند و کمتر مصرف می کنند.

ب) کارواش رایگان: بی تعارف 9/99 درصد مردم ماشین خودشان را با آب تصفیه شده می شویند، از جمله حقیر... پیشنهاد می شود در هر شهر 4 تا کارواش رایگان راه اندازی کنند، تا خلق الله برای شستن یک پراید 20 میلیونی 2000 لیتر آب هدر ندهند. 

پ) هوشمند سازی: به منظور استفاده بهینه از آب دولت یک ماه یارانه را نصف کند و با آن کنتورهای و شیر های آب را هوشمند سازی کند. باور کنید چند ماه بعد دو برابر یارانه نصف شده، عایدش می شود. از ما گفتن بود...

 ت) گرانی مسکن: هر چند در برخی شهر های کشور آب به صورت کارتی عرضه می شود ولی خواهشاً این کارتها مثل کارت سوخت با سند خانه جابجا نشود که شر درست می شود. چون همین طوری قیمت خانه ها سیر و سلوک صعودی دارند؛ در ضمن ممکن است در آینده با چنین اطلاعیه هایی در جراید مواجه شویم: «یک واحد مسکونی 400 متری با سوئیت VIP ، 180 متر سالن ، 100 متر تراس ، با 3 پارکینگ و کارت آب ده هزار لیتری در منطقه زعفرانیه ، قیمت توافقی! » 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد