طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

بیمه بدنه هنرمندان!

ما نفهمیدیم این آسمان چه پدر کشتگی با اصحاب هنر و هنرمندان دارد که قدما می گفتند:«آسمان کشتی ارباب هنر می شکند» البته الان دیگر هنرمندان پراید هم نمی توانند بخرند چه رسد به کشتی ولی در عوض قرار است اندام و اعضای هنرمندان بیمه بدنه شود!
«یک تعاونی فرهنگی در نظر دارد اعضای بدن هنرمندان را بیمه کند. مسئول این نهاد فرهنگی گفت: این نوع بیمه به درد همگان نمی‌خورد. به عنوان مثال ما حنجره یک خواننده و یا دست یک نوازنده و یا چشم و دست یک نقاش را بیمه می‌‎کنیم که این به درد کسی نمی‌خورد و تنها هنرمندان می‌توانند از آن استفاده کنند.
وی نوع بیمه‌های موسسه تعاونی پارس را بیمه‌هایی دانست که مورد نیاز هنرمندان است و بیان کرد: هر کسی به طمع بیمه شدن بخواهد از این جریان که حق هنر و هنرمندان است استفاده کند، ضرر خواهد کرد!»( خبر گزاری مهر)
حقیقتاً دست مملی... در این دوره ای که عزیزان عرصه هنر و ادب، کمتر مورد حمایت بیمه ها و مسئولین قرار دارند، این اقدام موسسه تعاونی پارس جای صد آفرین بلکه هزار آفرین دارد! به شرطی که دو روز دیگر هر کس که دو دانگ صدا دارد و در حمام منزلشان آواز می خواند، نخواهد حنجره اش را بیمه کند یا فوتبالیست ها بیایند و بگویند کلّه پاچه ما را هم بیمه کنید! هر چند تعمیم امور صواب امری پسندیده و مورد قبول همگان است ولی دقت در انتخاب هنرمندان نیز امری واجب و حساس است. فلذا پیشنهاد می شود در این طرح عظیم، علاوه بر انتخاب هنرمندان در ژانر های مختلف بصری و شنیداری و دیداری، کارمندان هم به عنوان هنرمند در نظر گرفته شوند! به هر حال کسی که با چندغاز حقوق، علاوه بر خرج و مخارج کمر شکن زندگی هزینه اجاره، دانشگاه فرزندان، جهیزیه، و هزار جور گرفتاری دیگر را رفع و رجوع می کند کم از هنر مند ندارد و به فرموده فردوسی بزرگ «به یک روی جویند هر دو هنر . . . یکی کارمند و یکی گرزدار»
فقط این نکته را متذکر شویم که اگر این دوستان  قبل از ارائه طرح بیمه هنرمندان، کتاب فیزیولوژی آرتور گایتون و جان هال -را که بعد از ۵۶  سال هنوز هم معتبر ترین کتاب فیزیولوژی در دانشگاه های جهان است مطالعه می کردند- در می یافتند که اعضای بدن همگی با هم در ارتباط هستند؛ در واقع چو عضوی به درد آورد روزگار ، بالطبع دگر عضو ها هم کارآیی و قرار خود را از دست می دهند حالا چه با بیمه یا بدون بیمه...  موفق باشید...

نظرات 1 + ارسال نظر
مخاطب خاص دوشنبه 27 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:13 ب.ظ http://www.asheghanesara.ir

جالب بود
اگه دوس داشتی به منم سر بزن دوست عزیز خوشحال میشم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد