طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

گرانی ژنتیکی!

ما ایرانی ها معمولاً برای علم و صاحبان خرد و اندیشه یا همان دانشمندان احترام خاصی قائل هستیم و نظرات و گفته های این عزیزان را دربست – بدون سوار کردن تو راهی- می پذیریم. به عنوان مثال اگر دانشمندان بگویند در آسمان 5624863225 ستاره و ستارک وجود دارد بلادرنگ می پذیریم ( نه این خدای ناکرده حال و حوصله شمردن نداشته باشیم ، به نتایج تحقیقات این عزیزان اطمینان صد در صد داریم) ولی اگر روی صندلی پارک نوشته باشد: مواظب باشید رنگی نشوید تا با انگشت امتحان نکنیم، مطمئن نمی شویم! علی ایحال با عنایت به اینکه در ماه های اخیر همین طوری بی خود و بی جهت یک مختصر گرانی! ناچیزی روی قیمت برخی کالا ها اثرات اثر گذاشته و بعضاً توجهی برای این گرانی ها پیدا نمی شود، پیشنهاد می شود در این خصوص از نظرات علمی دانشمندان استفاده شود.
به عنوان مثال چندی قبل دانشمندان اعلام کردند صفات ژنتیکی مشخصی عامل مستعد بودن یا داشتن انگیزه بیشتر یا کمتر برای ورزش و فعالیتند. به عبارتی برخی افراد به صورت ژنتیکی مستعد تنبل بودن هستند. محققان 36 ژن که ممکن است نقش مهمی در استعداد افراد و انگیزه آنها برای فعالیت فیزیکی و بازی داشته باشند را شناسایی کرده‌اندمی خواهند اثر هر ژن را بر انگیزه ورزش بررسی کنند. فحوای کلام اینکه که تنبلی ژنتیکی است.
حالا می توان از یافته های همین تحقیق در خصوص توجیه گرانی خودرو استفاده کرد. به عنوان مثال یک خودروی استاندارد باید وزنی معادل 5/1 تا 2 تن داشته باشد در حالی که پراید از یک آنومالی و ناهنجاری اساسی رنج می برد و وزن آن کمتر 850 کیلو است. بنابراین با توجه به ناقص الخلقه بودن این خودرو، می توان گرانی آن را نیز ژنتیکی قلمداد کرد!
اول عرایض هم اعلام کردیم که ما ایرانی روی حرف دانشمندان ان قلت نمی آوریم. ما که همه رقم گرانی – از گرانی روانی و منطقی گرفته تا گرانی فصلی و حبابی – دیده بودیم گرانی ژنتیکی هم روش؛ ماشالله به قد و ابروش...
این مدل گرانی هم کلاس دارد و هم موی لای درزش نمی رود و ملت هم نیک می دانند با این داروی های چینی که فله ای وارد کشور می شوند، بیماری های ژنتیک به این زودی ها درمان نمی شوند! سالم و تندرست باشید...

نظرات 1 + ارسال نظر
MojtabaMax یکشنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 10:26 ب.ظ http://max-articles.mihanblog.com

باحال بود....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد