طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

رمان تخلّفات بانکی!

گاهی اوقات افراد فکر می کنند که مدیر شدن شانسی است و یا فقط کسانی که پارتی و نفوذ دارند مدیر می شوند ؛ غافل از این که مدیریت علم است ؛ هنر است و به هر کس ندهند... شاهد این مدعا نیز اجرای برخی برنامه ها و طرح های محیر العقول از سوی مدیران در سال های اخیر می باشد که نشان از درایت و خلاقیت مدیران عرصه های مختلف دارد که با ریز بینی ( منظور دماغ کوچک نیست ، یعنی با دقت نظر فراوان) و نکته سنجی اقدام به گرفتن تصمیمات سرنوشت ساز می کنند که حال مردم نیکو نهاد به شود. از جمله متنوع سازی نرخ بلیط هواپیما ، سه نرخی شدن ژتون غذای دانشجویان ، چند نرخی شدن قیمت ارز و مرغ و قس علی هذا ... این تنوع طلبی و ایجاد تغییرات اساسی در برخی امور مزایای بی شماری دارد که پرداختن به آن ، در این مقال نمی گنجد. اما در همین راستا و با همین فرمان ، اتفاقات میمونی در وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در حال رخ دادن است. (نه خیر آقا جان ؛ ربطی به پزشک خانواده نداره ؛ شما هم مثل اینکه دنبال دعا نویس مفت می گردی تا برای گربه ات دعا بنویسه ؛ تا اسم وزارت بهداشت می آد ، سراغ پزشک خانواده رو می گیری ، عجب حکایتیه به مولا...)
«دبیر شورای مرکزی انضباطی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی از تهیه بسته توجیهی حوزه انضباطی برای دانشجویان جدید الورود دانشگاه های علوم پزشکی خبر داد. در این بسته علاوه بر شیوه نامه های انضباطی ، برخی از پرونده های تخلف دانشجویان داستان پردازی شده تا از این طریق خواندن آن برای دانشجویان جدید الورود دانشگاه های علوم پزشکی جذابیت داشته باشد.»( فرهیختگان – 12 مرداد 91)
البته حق هم دارند بالاخره بچه های مردم دست ایشان امانت هستند و باید مواظب باشند که در دام افراد نا اهل نیفتند که به قولی « از مرگ بَتَر صحبت نا اهل بوَد.» ولی پیش خودمان بماند ما نفهمیدیم داستان ها جذابیت دارند یا تخلفات؟ البته این زیاد هم مهم نیست مهم طرح است که بدیع است و قابل تعمیم. علی ایحال با توجه به اینکه در سیستم بانکی ما هم مدیران به دلایل عدیده! دائم در رفت و آمد هستند و برخی مدیران اصلاً کار بانکی انجام نداده اند و با سیستم بانکداری و مخلفات و تخلفات بانک ها هیچ آشنایی ندارند ، پیشنهاد می شود بانک مرکزی نیز بسته های توجیهی شامل آئین نامه های بانکی و تخلفات بانکی صورت گرفته در سال های اخیر تهیه نموده ، در اختیار مدیران جدید الورود قرار دهد. فقط ممکن است با عنایت به حجم تخلفات بانکی اخیر ، بانک مرکزی مجبور شود به جای داستان ، «رمان تخلّفات بانکی» را در بسته توجیهی قرار دهد که خواندن آن به همه مدیران جدید الورود توصیه می شود!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد