طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

رابطه نشستن و طول عمر !

قدیمی ها می گفتند حرف راست را باید از بچه شنید. اما امروزی ها معتقدند حرف راست را باید از دانشمندان شنید ؛ هر چند امروزه شنیدن همه حرف های دانشمندان هم فایده ندارد. چون برخی از افاضاتشان آدم را یاد خدا بیامرز ملا نصرالدین می اندازد. از ملا پرسیدند: «مرکز زمین کجاست؟» میخ طویله ای در زمین فرو کرد و گفت: «همین جاست ؛ هر کس  شک دارد اندازه کند!»
حالا امروز یک دانشمند می گوید دمای مرکز خورشید 360 میلیون درجه است! شما جرات داری بگو نیست. اصلاً اگر بگوید 400 میلیون درجه است ، کسی می تواند شک کند. البته این حرف شنوی فقط مختص افاضات دانشمندان است و در جاهای دیگر مصداق ندارد. مثلاً اگر در پارک ده تا تابلو نصب کرده باشند که «صندلی ها رنگی هستند ، لطفاً ننشینید» باز هم عده ای با انگشت امتحان می کنند تا مطمئن شوند! باری؛ اخیراً دانشمندان کاشف به عمل آورده اند: «نشستن باعث کاهش طول عمر می شود!»
در این که جهان و همه ذرات ، کُلهم در حال حرکت و پویایی هستند و دارای حرکت وضعی و انتقالی هستند ؛ شکی نیست. تازه کارمندان و مستاجران علاوه بر حرکت وضعی و انتقالی ، حرکت دورانی هم دارند! با وجود این همه پویایی در جهان ، سابق بر این ، قدما بیشتر بر نشستن تاکید داشتند: «بنشین و سفر کن که به غایت نیکوست / بی منت پا گرد جهان گردیدن» که ترجمه آن « بزن می ری فضا» می باشد که این نوع سفرها فقط برای تفریح توصیه می شود چرا که مسافرت دائم با این شیوه اعتیاد آور است! علی ایحال از آنجا آب هم اگر جایی بماند می گندد و به قول بایزید «دریا باش تا نگندی» چند پیشنهاد نقلی در این خصوص  ارائه می شود:
الف) پشت میز نشینی را حذف کنیم و کارمندان ایستاده کار کنند. چطور ارباب رجوع سه ساعت جلوی میز سرپا می ایستد تا یک امضا بگیرد ؛ کارمندان هم سرپا کار کنند تا هم حال ارباب رجوع را درک کنند و هم بیشتر عمر کنند. از قدیم هم گفته اند نشسته خبر از سرپا ندارد!
ب) صندلی ها در رستوران ها و کافی شاپ ها برچیده شوند. این طوری به فضای رستوران ها اضافه می شود و مردم هم دیگر دو ساعت روی صندلی نمی نشینند و کمتر غذا می خورند.
ج) هر چند نصف عمر مردم در صف اتوبوس و مترو و بعد هم داخل وسایل نقلیه عمومی به صورت سرپایی می گذرد ولی پیشنهاد می شود ، همان چهار تا صندلی را نیز از داخل اتوبوس ها و مترو  بردارند ؛ تا اولاً همه از شرایط مساوی برخوردار شوند ، در ثانی به میزان فضای حمل و نقل عمومی اضافه شود که ماحصل آن جابجایی مسافر بیشتر ، کاهش آلودگی هوا ، معطلی کمتر ، نزدیکی بیشتر افراد با هم و ... است و این کار کلی مزایای اجتماعی و صرفه جویی ریالی هم دارد. پویا باشید!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد