طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

سلطان علف!

مدیر عامل اتحادیه مرکزی دامداران : « علوفه تولید داخل در پوشش نوشابه به کشور های حاشیه خلیج فارس قاچاق می شود.»( جوان- 7 مرداد91)

اصلاً انگار ناف عده ای را با خلاف و خلاف کاری بریده اند و همیشه دوست لقمه را از پشت سر بخورند. برادر من دولت به صادر کنندگان کالا جایزه صادراتی می دهد ، صادرات کلی ارز آوری دارد ، صادرات باعث کار آفرینی و کار آفرینی باعث اشتغال و اشتغال هم مانع از قاچاق کالا و ارز می شود. آن وقت شما علف قاچاق می کنید؟! یعنی اگر علف را از مبادی قانونی به کشور های حاشیه خلیج فارس یا حتی کشور های اروپایی صادر کنید ، کسی جلویتان را می گیرد. قاچاق چی علف بودن بهتر است یا تاجر علف بودن؟

اصلاً در گذشته تجارت علف یکی از تجارت های پرسود محسوب می شده تا جایی نظامی خدا بیامرز به دوستان و آشنایان که قصد سفر به سایر بلاد را داشتند توصیه می کرد که با خود علف ببرند ؛ « ازین جا توشه بر کانجا علف نیست» که این علوفه هم به مصرف دام و طیور خودشان که حکم وسیله نقلیه شخصی را داشتند ، می رسید و هم مابقی را تبدیل به نقدینگی می کردند و باقی داستان...

البته شاید علف هم در مملکت ما سلطان پیدا کرده که اوضاع این طوری شده است و مردم مجبورند علف را یواشکی صادر کنند. قبلاً تا تقی به توقی می خورد می گفتند این محصول یا صنعت مافیا دارد ؛ مثل مافیای فوتبال ، مافیای شکر ، مافیای خاویار ، مافیای پارچه ، مافیای آفتابه و ... که ظاهراً با توسعه دانش و تکنولوژی سیستم مافیایی به حکومت سلطانی تغییر موضع داده است.چون همان طور که در فوتبال الی ماشاالله ژنرال و سردار و سناتور و امپراطور و گروهبان و ... داریم در اقتصاد هم تا دلتان بخواهد سلطان داریم از سلطان گوشت و مرغ و شکر گرفته تا سلطان رشوه و دزدی و اختلاس و ... که البته فعلاً با احکام جدید قوه قضائیه همه شان ماست ها را کیسه کرده اند و حساب کار دستشان آمده است که قدما بی حکمت نفرموده بودند « به درویشی قناعت کن که سلطانی خطر دارد»

علی ایحال با عنایت به اینکه از قدیم گفته اند « بُز که علف می‌خورد از دو طرف می‌خورد.» ، دوستان قاچاق چی مراقب باشند که این اعراب آدم های دم بریده ای هستند و ممکن است در معامله دبه کنند و به جای پول علف ، فقط پول نوشابه ها بدهند.

در ضمن ما به حواس جمع ماموران و مسئولان گمرکات و اسکله های خودمان اطمینان داریم ولی ماموران کشور های عربی را بگو که حالیشان نیست به جای نوشابه علف وارد کشورشان می شود!

نظرات 1 + ارسال نظر
یار مهربان سه‌شنبه 17 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:44 ب.ظ http://yaremehraban11.blogfa.com

بدینوسیله به اطلاع میرساند سامانه پاسخگویی الکترونیکی وزارت آموزش و پرورش، فکس سنتر بر سیستم اتوماسیون اداری و قسمت پرسش و پاسخ دبیرخانه مرکزی وزارت راه اندازی شد. همکاران و مراجعین محترم می توانند جهت سهولت در کار و عدم مراجعه حضوری مکاتبات خود را از طریق نمابر 88805532-88898123-021 ارسال نمایند. همچنین می تواننداز طریق شماره تلفن 82288000- 021 نامه های ارسالی خود را پیگیری نمایند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد