طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

قرص ضد پیری!

تا همین چند سال قبل که زندگی ها کاملاً اتوماتیک ، استریلیزه و هموژنیزه نشده بودند ، مردم برای خیلی کارها خودشان را به درد سر نمی انداختند و به اصطلاح لوس نمی کردند و طبق روال پیش می رفتند و از زمین و زمان هم به اخبار20:30 شکایت نمی کردند. یکی از مواردی که مردم خیلی راحت با آن کنار می آمدند و تفاهم اساسی داشتند ، همین داستان پیری و مردن و سفر به جهان باقی بود. هر وقت خلق الله پیر می شدن ، عین بچه آدم سرشان را روی زمین می گذاشتند و خلاص... دنبال بالون زدن و آنژیوگرافی و این قرتی بازیها هم نمی رفتند که مثلاً چهار روز دیرتر بمیرند!
اصلاً پیری و ایام پیری برای خودش کلی کلاس داشت و به قول عبدالله عمرانی «فانوس ماه را بالا بزن تا تقویم ها کهنه شوند و پیر شویم ؛ که فرزانگی در خاکستر است.» شاهد از غیب رسید. نه خیر عبدالله عمرانی نیامده است ؛  شاهد مادر بزرگ عمو سیفی است که هر وقت برای دیدار عمو سیفی به مدرسه می آید ، دو هزار بار ذکر الهی پیر شی ننه را تکرار می کند. هر چند خودش با 90 سال سن و بلند شدن بوی حلوا و شله زرد و فرنی اش باز هم معتقد است « پیری آن نیست که در سر بدود موی سفید ...»
متاسفانه امروزِ روز مردم لقمه را دو دور دور سرشان می چرخانند بعد حیف و میل می کنند ؛ البته بعد از افطار... یعنی می خواهند جای همه چیز را عوض کنند. «جوان را بود روز پیری امید /نگردد سیه‌ موی گشته ، سپید» البته با این شامپوهای رنگ مو ، همه چیز امکان پذیر شده است. جالب اینکه برخی دانشمندان هم لی لی به لالای مردم می گذارند و برای دو مثقال شهرت بیشتر ، با اختراعات و اکتشافات عجیب و غریب ، خود شیرینی می کنند. نمونه اش اختراع قرص ضد پیری! خبرش را کجا خواندیم؟ خیلی ببخشیدا... همین پائین روزنامه خودمان دست راست را ملاحظه بفرمائید که چه اخباری چاپ می شود. از شلوار خنک کننده گرفته تا ماسک خواب آور! ؛ قرص ضد پیری که جای خود دارد.
علی ایحال با عنایت به اینکه ممکن است این قرص تحت پوشش خدمات بیمه ای قرار نگیرد ، توصیه می شود ... بله ، چی شده؟ همین الان عمو سیفی خبری را در روزنامه همشهری خواند مبنی بر اینکه «رئیس سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت اعلام کرده است که بعد از استقرار نظام ارجاع و اجرایی شدن طرح پزشک خانواده ، داروخانه ها نباید بابت ارائه دارو ، پولی از بیمار دریافت کنند.» گل بود به سبزه نیز آراسته شد. حالا می توانید مفت و مجانی جلوی پیری را بگیرید و حالش را ببرید. به قول مولوی علیه الرحمه «در دل ما لاله‌زار و گلشنیست / پیری و پژمردگی را راه نیست... » الهی پیر شی ننه با این اختراعت!

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] شنبه 14 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 06:18 ب.ظ

سلام خیلی زیبا نوشته بودید روحمان شادشد.پیر شی ننه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد