طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com
طنز نوشته های اجتماعی

طنز نوشته های اجتماعی

ارسال فایل نشریه به ایمیل بنده مستدعیست. با تشکر hajsaeidi@gmail.com

عکسبرداری از جرایم رانندگی!

اینکه ایرانی ها در زمینه عکسبرداری و هنر عکاسی ید طولایی دارند بر همگان آشکار است و به گواهی تاریخ ، این هنر ریشه در ته اعصار و قرون گذشته دارد. تا جایی که قدما وقتی به باغ می رفتند گویی به نگارخانه فرمانیه رفته اند و معتقد بودند « در باغ به جز عکس رخ دوست نبینیم » و یا «ز عکس رخ آن یار در این گلشن و گلزار...» و قس علی هذا القیاس...
در سنوات گذشته هم عکس کابردهای فراوانی داشت که یکی از آنها اصل «عکس بده ، جنازه تحویل بگیر» بود و تحقیقاً این موضوع در ید دوستان شَرخَر بوده و اطلاعات ما در این خصوص فقط در حد شنیده ها است و استثنائاً در این خصوص علاقه ای به تعبیر« شنیدن کی بود مانند دیدن» نداریم و در بست می پذیریم ، مگر آنکه خلافش ثابت شود. اما اینکه فکر کنید عکس فقط برای سوار شدن به قطار کاغذی خاطرات یا قرار دادن در کیف پول و جنازه تحویل گرفتن است زهی خیال باطل چرا که به زودی می توانید عکس تخلفات رانندگی را تحویل دهید ، تا برایشان برگه جریمه صادر شود!
رئیس مرکز فاوا پلیس راهور ناجا ( خدایی خودمان هم نمی دانیم فاوا مخفف چیست. گیر ندهید؛ ولی هر چه هست به محصولات فافا ربطی ندارد!) از آغاز به کار بخش گزارشات مردم از تخلفات رانندگان پر خطر خبر داد. در این طرح مردم می توانند از تخلفات رانندگان عکس برداری نموده و آن را به سایت پلیس راهور ارسال نموده تا با متخلفین برخورد شود.( همشهری – 1 مرداد 91)
شکی نیست که با این شیوه برخی رانندگان متخلف ماست خود را کیسه می کنند ، ولی من فکر کنم افرادی مثل باجناق عمو سیفی که آبشان با سایر باجناق ها توی یک جوب نمی رود هم ، باید فکری به حال خودشان کنند. چون از وقتی که عمو سیفی این خبر را شنیده دنبال یک دوربین 10 مگا پیکسل مَشتی می گردد و یک بسته نرم افزاری آموزش فتو شاپ هم خریده تا راه به راه ، از پراید های سفید متخلف عکسبرداری کند و با تغییر شماره پلاک با فتو شاپ ، پلاک ماشین باجناقش را به ناجا ارسال کند. به قول ایشان هم فال است هم تماشا! عمو سیفی معتقد است اگر سالار را جریمه هم نکنند ، همین که هفته ای سه چهار بار باید به کلانتری برود و اعلام بی گناهی کند ، کفایت است!
ذکر این نکته هم ضروری است که عمو سیفی پی همه چیز را به تنش مالیده است و به اصطلاح گرگ باران دیده است. ولی شما اگر قصد دارید از خودرو های متخلف عکسبرداری کنید تا حال راننده را بگیرید ، قبل از ارج نهادن به هنر عکاسی ، به سایز گردن و قطر سبیل راننده هم نیم نگاهی بیندازید. چون ممکن است به جرم ایجاد مزاحمت و عکس برداری از محیط شخصی خودرو ، حال شما گرفته شود. از ما گفتن بود!

نظرات 1 + ارسال نظر
علیرضارضایی(شنگول آباد) جمعه 27 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:52 ق.ظ

باسلام. از لطفتان به وبلاگ و اشعار بنده ممنونم. راستش را بخواهید متاسفانه کتاب من توسط ناشر شهرستانی (قزوینی ) چاپ شده و پخش سراسری نداشته. واین از گرفتاری های ما شهرستانی ها است. دوستان زیادی هم مایل به خرید کتاب بودند ولی واقعیت این است که هزینه ارسال کتاب بسیار زیاد می شود. تنهاراهش این است که در نمایشگاهای استانی که در شهر شما برپا می شود تهیه کنید یا اگر قزوین آمدید خبر کنید خودم تقدیم کنم.
موفق باشید

ممنون - ارزوی موفقیت برای شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد